poniedziałek, 30 września 2013

Batoniki musli!

Cześć!

Jak wiemy batoniki musli z reguły powinny być pożywne i zdrowe, ale czy tak naprawdę jest ?
Otóż nie, posiadają wiele ulepszaczy, emulgatorów, czy tam ekstraktów, które wcale nie są nam potrzebne.

Postanowiłam wykonać własne domowe batoniki musli.


Co potrzebujemy?
-miód
-łyżeczka oleju rzepakowego
-rodzynki
-sezam
-suszona żurawina
-orzechy nerkowca
-orzechy laskowe
-płatki owsiane
-otręby
-nasiona słonecznika

Nie piszę dokładnych proporcji, bo wszystko zależy od Nas. Po prostu wszystko zależy od tego jakąś ilość chcemy otrzymać i jaki składnik najbardziej lubimy. 

Wykonanie:
Orzechy drobno siekamy, ja przepołowiłam na połowę żurawinę, następnie dodajemy wszystkie składniki, mieszamy.
Na końcu dodajemy stopniowo miodu (i olej). Jeżeli chodzi o miód to masa musi się tak jakby ze sobą skleić, nie może być za sucha i sypka. 
Następnie rozkładamy masę na blachę ,ja się troszkę pospieszyłam i użyłam foli aluminiowej (nie miałam papieru do pieczenia) i niestety masa się przykleiła. 
No, ale wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180*C na 20 minut.
Czekamy aż masa ostygnie, wkładamy na troszkę do piekarnika, po czym kroimy w kształt batoników.
Smacznego!


pozdrawiam

ewa


1 komentarz:

  1. Ah, jeszcze nie jestem co do końca pewna, ale prawdopodbnie California :)

    OdpowiedzUsuń